RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU PUBLICZNYM W MYSŁAKOWICACH ROK SZKOLNY 2017 / 2018
Czas od - do Rodzaj aktywności dzieci
- 6:30 – 7:45
Przyjmowanie dzieci do przedszkola. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Zabawy swobodne inspirowane przez dzieci i nauczyciela. Praca o charakterze wyrównawczym, korekcyjnym, wspomagającym rozwój dziecka.
Zabawy ruchowe. Kontakty z rodzicami. - 7:45 – 8:30
Czynności porządkowe. Przygotowanie do posiłku. Wprowadzanie i doskonalenie nawyków prozdrowotnych.
Dzieci starsze – wyznaczenie dyżurnych oraz pełnienie dyżurów.
I Śniadanie. - 8:30 – 9:30
Zajęcia obowiązkowe w sali lub w ogrodzie wg. wybranego programu wychowania przedszkolnego.
Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze z dominacją działalności umysłowej, ruchowej, plastycznej muzycznej, prowadzone z całą grupą lub w małych zespołach w sali lub poza przedszkolem. - 9:30 – 11:00
Zajęcia dodatkowe wynikające z projektu organizacyjnego (j. angielski, religia…) , Zabawy dowolne. Zabawy relaksacyjne. Odpoczynek. Słuchanie bajek, opowiadań, zabawy z niewielkim udziałem nauczyciela.
Dzieci młodsze - pobyt w ogrodzie, gry i zabawy ruchowe, zabawy badawcze, spacery i wycieczki, obserwacja przyrody.
Zajęcia indywidualne z dziećmi zdolnymi oraz z dziećmi ze specyficznymi trudnościami rozwojowymi według planu pomocy psychologiczno – pedagogicznej . - 11.00 – 11:30
Czynności porządkowe. Czynności higieniczne, samoobsługowe w toalecie. Wprowadzanie i doskonalenie nawyków prozdrowotnych. Przygotowanie do posiłku. Dzieci starsze pełnienie dyżurów.
II śniadanie. - 11:30 – 13:00
Dzieci młodsze - leżakowanie.
Zajęcia indywidualne z dziećmi zdolnymi oraz z dziećmi ze specyficznymi trudnościami rozwojowymi według planu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
Dzieci starsze - czynności samoobsługowe w szatni.
Pobyt w ogrodzie, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, zabawy badawcze, prace porządkowe.
Spacery i wycieczki – obserwacja przyrody, rekreacja.
Odchodzenie dzieci realizujących podstawę programową. - 13:00- 14:00
Zabawy ruchowe i czynności sanitarno-higieniczne przed obiadem. Wprowadzanie i doskonalenie nawyków prozdrowotnych.
Przygotowanie do posiłku. Obiad. Odpoczynek po obiedzie. - 14:00 – 16:30
Swobodne zabawy w kącikach zainteresowań lub w ogrodzie. Zajęcia wspomagające i korygujące rozwój dziecka. Praca indywidualna z dziećmi. Odchodzenie dzieci. Kontakty z rodzicami.
PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA - pobierz