RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU PUBLICZNYM W MYSŁAKOWICACH
Godzina |
Rodzaj aktywności dzieci |
6:30 – 7:45 |
Przyjmowanie dzieci do przedszkola. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Zabawy swobodne inspirowane przez dzieci i nauczyciela. Praca o charakterze wyrównawczym, korekcyjnym, wspomagającym rozwój dziecka. Zabawy ruchowe. Kontakty z rodzicami. |
7:45 – 8:30 |
Czynności porządkowe. Przygotowanie do posiłku. Wprowadzanie i doskonalenie nawyków prozdrowotnych. Dzieci starsze – wyznaczenie dyżurnych oraz pełnienie dyżurów. Śniadanie-realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie. |
8:30-9:30 |
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Zgodnie z tematyką organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze z dominacją działalności umysłowej, ruchowej, plastycznej muzycznej, prowadzone w sali lub poza przedszkolem. |
9:30-10:30 |
Zajęcia dodatkowe wynikające z projektu organizacyjnego (j. niemiecki, religia, rytmika). Zabawy dowolne. Zabawy relaksacyjne. Odpoczynek. Słuchanie bajek, opowiadań, zabawy z niewielkim udziałem nauczyciela. Czytanie dzieciom. Dzieci młodsze - pobyt w ogrodzie. Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacery, wycieczki, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapiania guzików, suwaków- doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.. Zajęcia indywidualne z dziećmi zdolnymi oraz z dziećmi ze specyficznymi trudnościami rozwojowymi według planu pomocy psychologiczno-pedagogicznej . |
10.30-11:30 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe i opiekuńcze w łazience. Czynności porządkowe. Dzieci starsze pełnienie dyżurów. Obiad-celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
11:00-13:30 |
Dzieci młodsze (3-latki) - leżakowanie, słuchanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, masażyki relaksacyjne, przestrzeganie praw innych dzieci do odpoczynku. Wyciszenie ochrona systemu nerwowego. Zajęcia indywidualne z dziećmi zdolnymi oraz z dziećmi ze specyficznymi trudnościami rozwojowymi według planu pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Dzieci starsze - pobyt w ogrodzie. Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacery, wycieczki, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapiania guzików, suwaków- doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.. Przygotowanie do posiłku. Dzieci starsze pełnienie dyżurów. |
13:30-14:30 |
Przygotowanie do podwieczorku - czynności higieniczne i samoobsługowe. Podwieczorek-kultura spożywania posiłków. Odpoczynek po podwieczorku. Czytanie dzieciom. |
14:30-16:30 |
Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci. Zajęcia dodatkowe . Kontakty indywidualne z rodzicami. |