Ułatwienia dostępu

PROJEKT EDUKACYJNY „STEAM EDUKACJA W MYSŁAKOWICACH”

projekt1

Projekt skierowany jest do dzieci uczęszczających do przedszkola w Mysłakowicach oraz do nauczycieli pracujących w przedszkolu w Mysłakowicach. Celem projektu jest wzrost poziomu jakości edukacji przedszkolnej oraz poprawa dostępności dla wszystkich dzieci z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb edukacyjnych i rozwojowych w przedszkolu Mysłakowicach poprzez: rozszerzenie oferty placówki o zajęcia zwiększające szanse edukacyjne tj. realizowane w celu wyrównania deficytów oraz zajęcia prowadzące do wszechstronnego rozwoju dzieci i większych szans na rynku pracy oraz zajęcia służące rozwojowi szerokiego zestawu umiejętności i kompetencji dla 61 dziewczynek i 77 chłopców (w sumie dla 138 dzieci) oraz poprzez doposażenie 1 przedszkola i podniesienie kompetencji u 8 nauczycieli (8k) w terminie od 01.04.2024 di 30.06.2024.

W rezultacie Przedszkole Publiczne w Mysłakowicach będzie wykorzystywać nowoczesne, cyfrowe metody uczenia się oraz innowacyjne pomoce dydaktyczne dostosowane do wieku i stopnia rozwoju dzieci. Przedszkole zostanie doposażone w nowoczesne i innowacyjne pomoce dydaktyczne dzięki czemu 138 dzieci (61 dziewczynek i 77 chłopców) będzie mogło zostać objęte wsparciem w zakresie umiejętności kluczowych naukę kompetencji przyszłości w modelu STEAM/STREAM oraz w celu wyrównania deficytów. 8 nauczycielek z przedszkola w Mysłakowicach zostanie objętych wsparciem w zakresie rozwijania swoich kompetencji i umiejętności dotyczących prac z dzieckiem z niepełnosprawnością, specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz w obszarze diagnozy i identyfikacji potencjalnych problemów rozwojowych na wczesnym etapie.,

W ramach projektu będą realizowane następujące zadania:

  • Zadanie nr 1 Warsztaty kreatywności - to warsztaty kreatywności ogólnorozwojowe, które pozwalają nie tylko zintegrować preferowane przez STREAM obszary edukacyjne, ale również uruchomić emocje, ciekawość i motywację.
  • Zadanie nr 2 Młody Naukowiec – to zajęcia wspierające kompetencje kluczowe i kompetencje przyszłości z metod i pomocy dydaktycznych. Rozwiniemy kompetencje dzieci z zakresu matematyki, robotyki-programowania, przyrody i ekologii oraz j. niemieckiego.
  • Zadanie nr 3 to Zajęcia Wspierające, terapeutyczne, ukierunkowane na wyrównanie deficytów zgodnie z neurobiologicznymi uwarunkowaniami procesu uczenia się.
  • Zadanie 4 Warsztaty dla nauczycieli w obszarze “samoświadomość́ w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością̨, specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz w obszarze diagnozy i identyfikacji potencjalnych problemów rozwojowych na wczesnym etapie.

projekty

W rezultacie minimum 49 dziewczynek i 62 chłopców nabędzie kompetencje kluczowe. Minimum 8 Nauczycieli wykorzysta kompetencje zdobyte na szkoleniu w obszarze pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością, specjalnymi potrzebami.
Wartość projektu 882 000,00 zł. Dofinansowanie z Funduszy Europejskich projektu: 617 400,00 zł.

 

VELVET. PIĄTKA DLA NATURY

Celem tego projektu jest wsparcie edukacji ekologicznej i aktywizacja najmłodszych do dbania o najbliższe otoczenie. akcja inspiruje i zachęca uczniów do działania na rzecz ochrony środowiska, poszerza wiedzę uczniów na temat przyrody i wyrabia nawyki do działania z korzyścią dla środowiska. W ramach programu edukacyjnego dzieci uczą się, jak oszczędzać energię czy wodę i jak mądrze wykorzystywać w tym celu zasoby naturalne, a także jak ograniczyć wytwarzanie odpadów i nadawać starym, zużytym przedmiotom drugie życie.

2025 13 19i

Z KICIĄ KOCIĄ MALUCHY ZMIENIAJĄ SIĘ W ZUCHY

Projekt wprowadza dzieci w świat bohaterów poszczególnych opowiadań, prowadząc przedszkolaki po świecie wartości oraz zabawy. Projekt ma za zadanie ułatwić dzieciom adaptację do warunków przedszkolnych w sposób łagodny i dla nich przyjemny, zachęcać do samodzielnego sięgania po literaturę dziecięcą,
popularyzować czytelnictwo wśród najmłodszych.

2025 03 19f

WYZWANIA TEODORA

eodor to bocian, przyjaciel dzieci, który postanowił zostać profesorem nauk przedszkolnych i przekazać wiedzę oraz pomagać zdobywać nowe umiejętności najmłodszym przedszkolakom. Dzieci wspólnie z Teodorem będą zdobywały kolejne sprawności. Głównym celem projektu jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, ale także uświadomienie, że o własny rozwój można dbać w każdym wieku, a pomoc okazywana innym jest równie ważna, jak troska o siebie samego. Natomiast wszelkie podejmowane działania mogą być kreatywnym wyzwaniem.

2025 03 19i

KREATYWNA MATEMATYKA

Ten ogólnopolski projekt edukacyjny wnosi innowacyjne i pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych.

2025 03 19e

DZIECI MAJĄ WYCHODNE

Program „Dzieci Mają Wychodne” jest odpowiedzią na złą kondycję psychiczną i fizyczną najmłodszych dzieci, zanikanie relacji rówieśniczych i brak warunków do prawidłowego rozwoju.
Podstawowym celem jest włączenie do praktyki placówek (przedszkoli i szkół podstawowych) 3-godzinnych pobytów nauczycieli i dzieci w naturze, 1 raz w tygodniu, niezależnie od pogody.

2025 03 19h

KUBUSIOWI PRZYJACIELE NATURY

Celem programu jest zachęcanie najmłodszych do dbania o środowisko naturalne, uczenie szacunku dla przyrody, ale także kształcenie dobrych nawyków w zakresie odżywiania oraz aktywnego spędzania czasu i ruchu.

2025 03 19g

PRZEDSZKOLABEZOWSIKOW.PL

Celem projektu jest kształtowanie odpowiednich nawyków w zakresie dbania o czystość rąk wśród dzieci. W ramach programu podopieczni przedszkoli biorą udział w zajęciach edukacyjnych, które w ciekawy i zrozumiały sposób pokazują, jak ważne jest dbanie o czyste ręce w kontekście naszego zdrowia.

2