Ułatwienia dostępu

MISJA NASZEJ PLACÓWKI

Wspólnie z rodzicami zapewniamy wszechstronny, bezpieczny i radosny rozwój wszystkim swoim wychowankom.
Traktujemy każde dziecko indywidualnie i podmiotowo.
Rozumiemy i respektujemy jego potrzeby i możliwości rozwojowe.
Udzielamy pomocy w realizacji jego indywidualnej drogi rozwojowej z poszanowaniem właściwego tempa dochodze-nia do sprawności, doskonałości i kompetencji.
Umożliwiamy dziecku odkrywanie, pobudzenie i wzmocnienie własnego potencjału twórczego. Dążymy do tego aby dzieci czuły się kochane, akceptowane i szczęśliwe.
Przestrzegamy praw dzieci i uczymy obowiązków.
Rozwijamy talenty naszych wychowanków.
Kultywujemy tradycje regionu.
Promujemy zdrowy styl życia.
Pobudzamy zainteresowania ekologiczne, turystyczne oraz przyrodnicze.
Zapewniamy kompetentnych i życzliwych nauczycieli.
Dbamy o dobre stosunki międzyludzkie i dobrą komunikację interpersonalną.
Dążymy do spełniania oczekiwań dzieci i ich rodziców.

Dajemy dzieciom możliwość:

  • poznawania możliwości własnych i innych ludzi,
  • rozwijania talentów,
  • samorealizacji,
  • pracy z innymi, współdziałania w zespole,
  • podejmowania i inicjowania różnych form aktywności,
  • poszukiwania, odkrywania i przekraczania dotychczasowych osiągnięć,
  • aktywnego, twórczego i interesującego spędzania czasu w przedszkolu.

Absolwenci naszego przedszkola to dzieci otwarte, twórcze, komunikatywne, przygotowane do podjęcia obowiązków na kolejnym szczeblu edukacji.

Znają siebie i swoje możliwości, akceptują odrębność innych, potrafią odnaleźć się w nowej sytuacji, rozwiązują pro-blemy, dążą do osiągnięcia sukcesu i radzą sobie z porażkami.

Zajęcia wychowawczo – dydaktyczne w przedszkolu dostosowane są do możliwości rozwojowych dzieci i prowadzone są na wysokim poziomie.

Dzieci mają stworzone bardzo dobre warunki do twórczego działania, przyswajają ważne umiejętności przydatne w życiu dorosłego człowieka.

Przedszkole w najwyższym stopniu zapewnia opiekę, wychowanie oraz naukę w atmosferze akceptacji i bezpieczeń-stwa.

Dzieci mają możliwość samorealizacji i aktywnego odkrywania swoich możliwości. Dzięki bogatej ofercie zajęć do-datkowych rozwijają swoje zainteresowania wzbogacając wiedzę o otaczającym świecie.

Wychowankowie otrzymują wsparcie, a nauczyciele zapewniają podmiotowe traktowanie każdemu dziecku i dbają o jego wielostronny rozwój.

Nauczyciele współpracują ze sobą i dzielą się zdobytą wiedzą.

Znają potrzeby i zainteresowania dzieci oraz dbają o uatrakcyjnienie prowadzonych zajęć. Konstruują ciekawe i bo-gate oferty zabaw i zadań, są dobrze przygotowane merytorycznie i metodycznie. Poszukują innowacyjnych rozwią-zań, mają wysokie kwalifikacje, pracują z pasją ciągle doskonaląc swoje umiejętności.

Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, uwzględnia ich potrzeby i oczekiwania. Angażuje rodziców do pracy na rzecz przedszkola.

Rodzice są naszymi partnerami a działania nasze są skoordynowane. Wszyscy pracownicy naszej placówki współ-działają ze sobą. Tworzą przyjazną atmosferę, dzięki której dzieci czują się akceptowane i bezpieczne.

Nasze przedszkole jest kolorowe i bajeczne. Ciągle doskonalimy swoją bazę lokalową. Sale wyposażone są w nowo-czesny sprzęt, nowe meble, pomoce dydaktyczne i ciekawe zabawki.

W przedszkolu jest duża sala do zabaw ruchowych oraz zajęć terapeutycznych, wyposażona w sprzęt sportowy, klat-kę sensoryczną oraz pomoce do terapii pedagogicznej i logopedycznej. Nasz plac zabaw zaspokaja potrzeby ruchowe dzieci na świeżym powietrzu jest ciekawy, bezpieczny i zachęca do zabawy.

Dzięki skutecznej promocji nasze przedszkole ma dobrą opinię w środowisku lokalnym.

Dobra baza, wyposażenie, estetyka pomieszczeń i otoczenia dopełnia działania dydaktyczno- wychowawcze i wpły-wa na wysoką ocenę. Placówka inwestuje w nauczycieli, pracowników, bazę lokalową, a zyskują na tym przede wszystkim dzieci. Przedszkole jest zarządzane w sposób sprawny i nowoczesny, a pracownicy czerpią satysfakcję ze swojej pracy.

Działania Przedszkola

Działania odpowiadające na potrzeby rozwojowe dzieci :

  1. Organizowanie pomocy psychologiczno- pedagogicznej, logopedycznej, terapeutycznej, psychologicznej dla dzieci o specyficznych potrzebach rozwojowych ,
  2. Organizowanie spotkań z ciekawymi ludźmi ( pracownicy Gminy Mysłakowice, , muzycy filharmonii, aktorzy Tea-tru Animacji i Teatru C.K. Norwida z Jeleniej Góry- , sztukmistrz, kynoterapeuta, policjant , strażak, ratownik medycz-ny, edukator nadleśnictwa śnieżka, edukator Fundacji Dominium Łomnica Oraz Fundacji Fürst- Pückler- Region E.V.- W Bad Muskau ), przedstawiciele lokalnych stowarzyszeń ,
  3. Udział w wycieczkach krajoznawczych pieszych i autokarowych ( Moja Mała Ojczyzna – zabytki i ciekawe miej-sca Mysłakowic , historia doliny pałaców i ogrodów, rozwijanie lokalnego patrjotyzmu, uwrażliwianie na piękno regio-nu.
  4. Organizowanie zajęć edukacyjneych prowadzonych przy współpracy z :
    • edukatorem „ Nadleśnictwa Śnieżka”,
    • rodzicami dzieci : ciekawy zawód - kucharz, właściciel agroturystyki, farmaceuta, ratownik medyczny-pierwsza pomoc przedmedyczna,……….
    • edukatorem w Leśnym Banku Genów”, „ Na tropie przyrody”
    • pracowników wysypiska w Ścięgnach „Jak segregujemy śmieci”, „ Dbamy o środowisko”,
    • ratownika wodnego - pokaz sprzętu WOPR, omawianie bezpieczeństwa nad wodą , „ Bezpieczne wakacje”,
    • strażaków ze Ochotniczej Straży Pożarnej,
    • dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Mysłakowicach,
    • psychologa Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej„ Zabawy przeciw agresji” „ Zabawy Terapeutyczne”,
    • muzyków z Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej- koncerty tematyczne,
    • aktorów Teatru Animacji i Teatru C.K. Norwida z Jeleniej Góry- warsztaty teatralne,
    • edukatorów gospodarstw ekologicznych z naszego regionu.

Działania uwzględniające specyfikę pracy Przedszkola Publicznego w Mysłakowicach :

  1. Praca zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wczesne rozpoznanie potrzeb dzieci,
  2. Współpraca z instytucjami działającymi na rzecz pomocy dzieciom, Poradnia psychologiczno- pedagogiczna, GOPS Mysłakowice, Sąd Rodzinny w Jeleniej Górze, Kuratorzy sądowi,
  3. Udział dzieci w działaniach ekologicznych ( warsztaty Bank Genów, Wysypisko śmieci Ścięgny, Związek Gmin Karkonoskich, segregowanie odpadów, zbiórka baterii, zbiórka zakrętek,
  4. Udział dzieci w działaniach stowarzyszeń na terenie Gminy: realizowanie wspólnych projektów „ Wielkanocne tra-dycje, festiwal zespołów ludowych, organizowanie i zwiedzanie wystaw w GOK w Mysłakowicach,
  5. Udział dzieci w konkursach ogólnopolskich, wojewódzkich, powiatowych, gminnych wewnątrzprzedszkolnych ta-kich jak :
    • Recytatorski „Jesień” ,
    • Plastyczny „Piękno przyrody naszego,Regionu- wiosna w górach”,
    • „ Strażak pomaga – Strażak ratuje”,
    • „Moje miejsce w Europie- Buliba”,
    • „Czyste Karkonosze”
    • „Zima za oknem”
    • „Akademia przedszkolaka”,
    • „Akademia Kubusia Puchatka” ,
    • „112-ratuje życie”.
    • Ekologiczny „Zbieramy zużyte baterie"
    • Turniej sportowy” Olimiada maluch”, „ 707 przygód na Magicznej Łące”,
    • Festiwal Piosenki Turystycznej „Byle do wiosny”
    • Recytatorski „Wiosna w poezji dziecięcej” itp.
  6. Wdrażanie dzieci do bezpiecznych zachowań poprzez prowadzenie zajęć na temat :
    • bezpieczne wakacje,
    • sam dbam o swoje bezpieczeńtwo,
    • bezpieczna droga do przedszkola,
    • jak zachować się w sytuacji zagrożenia,
    • jak udzielić pierwszej pomocy,
    • jak wezwać pomoc,
    • jak reagować na zły dotyk ,
    • pierwsza pomoc przed medyczna ,
    • jak korzystać z leków ? ,
    • jak zachować się bezpiecznie, (w budynku przedszkolnym, w sali, w łazience w ogrodzie przedszkolnym, na wycieczce, na spacerze, w autobusie, na wakacjach …? )
    • jak uniknąć porażenia prądem, oparzenia, zatrucia, …
  7. Dobre przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole poprzez :
    • rzetelną realizację podstawy programowej,
    • wczesne rozpoznanie potrzeb rozwojowych dzieci,
    • dobre rozpoznanie środowiska rodzinnego dzieci,
    • wspomaganie rozwoju każdego dziecka,
    • bardzo dobrą współpracę z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych i oddziaływań edukacyjnych ,
    • pracę indywidualną ,
    • współpraca ze szkołą podstawową w Mysłakowicach , Karpaczu i Jeleniej Góry,
    • realizacja programów autorskich ( Kuchcikowo, Elementy informatyki w przedszkolu, Zabawa w teatr, Niwe-lowanie wad postawy u dzieci, Trzylatek w przedszkolu, Zabawy z gliną)…………
    • tworzenie i wdrażanie nowych programów autorskich
  8. Angażowanie dzieci do podejmowania różnorodnych aktywności poprzez :
    • współpracę ze środowiskiem,
    • uczestnictwo w życiu lokalnym,
    • organizowanie ciekawych zajęć ,
    • tworzenie bogatej bazy,
    • organizowanie kącików tematycznych stałych i okresowych,
    • organizowanie zabaw tematycznych, obserwacji okresowych, doświadczeń,
    • organizowanie zajęcia i zabaw plastycznych i konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów plastycznych,
    • organizowanie dyżurów w kącikach,
    • organizowanie oraz udział w konkursach i olimpiadach,
    • organizowanie wycieczek pieszych i autokarowych,
    • organizowanie zajęć, uroczystości i zabawy przedszkolnych z wykorzystaniem środków multimedialnych, ( tablica interaktywna, rzutnik mulimedialny, komputer, płyty CD, CV, wytwornica baniek , zestawy nagła-śniające oraz zestawy oświetleniowe...),
  9. Angażowanie nauczycieli do realizacji projektów unijnych mających znaczący wpływ na podniesienie ja-kości pracy przedszkola.

Działania odpowiadające zidentyfikowanym oczekiwaniom środowiska lokalnego:

Organizowanie i udział dzieci w uroczystościach przedszkolnych oraz środowiskowych :

  • Jasełka Bożonarodzeniowe,
  • Dzień Babci i Dziadka,
  • Bal karnawałowy ,
  • Festyn rodzinny „Mamo, Tato ćwicz z nami - w zdrowym ciele, zdrowy duch”, „ My europejczycy”,…………
  • Pasowanie na przedszkolaka,
  • Pożegnanie starszaków,
  • Dożynki gminne,
  • Dni Mysłakowic,
  • Opłatek dla osób niepełnosprawnych z powiatu jeleniogórskiego,
  • Festiwal zespołów ludowych,

Kontynuowanie współpracy z :

  • Gminnym Ośrodkiem Kultury - zwiedzanie wystaw , biblioteka, centrum informatyczne, sklepy, urząd gminy, urząd pocztowy, ośrodek zdrowia, ( teatrzyki dla dzieci, centrum informatyczne- praca z komputerem, biblio-teka gminna- warsztaty, koło gospodyń – warsztaty „ Tradycje wielkanocne” , poznanie różnorodnych tech-nik ozdabiania jaj wielkanocnych , konkursy plastyczne, wystawy, występy dzieci, Jasełka dla niepełno-sprawnych ..),
  • Zespołem Szkół w Mysłakowicach- współpraca nauczycieli szkoły i przedszkola, udział w Radach Szkole-niowych , losy absolwenta przedszkola, udział dzieci sześcioletnich z przedszkola w lekcjach I klas w szkole, wystawienie Jasełkach przez uczniów ze szkoły (absolwentów przedszkola), prowadzenie przez uczniów ze szkoły zajęć dla dzieci z przedszkola „ Pierwsza pomoc przedmedyczna”, odwiedziny dzieci z przedszkola w szkole w miesiącu maju każdego roku,
  • Fundacją Dominium Łomnica oraz Fundacją Fürst- Pückler- Region e.V.- w Bad Muskau – ogródki i uprawia-nie ogrodów w przedszkolach”, „ Zioła matki natury”, założenie ogrodu przedszkolnego- uprawa warzyw i kwiatów, poznanie znaczenia ziół w profilaktyce zdrowotnej, zdrowe nawyki żywieniowe – kuchcikowo- sa-modzielne przygotowanie zdrowych posiłków ze świeżych produktów , przetworów na zimę, pieczenie ciast, pieczenie pizzy warzywnej itp…
  • Związkiem Gmin Karkonoskich w Pałacu w Bukowcu – edukacja ekologiczna, segregacja odpadów, dbanie o środowisko naturalne w którym żyjemy – wyjazd na nowoczesne wysypisko śmieci w Ścięgnach , konkurs plastyczny „ Środowisko w którym pragnę żyć „ i „ Zbieramy zużyte baterie”, „Najładniejszy strój ekologicz-ny”,
  • Bankiem Genów w Kostrzycy – udział dzieci w warsztatach na temat gatunków drzew występujących w na-szym regionie, ochrony zagrożonych gatunków roślin w naszym regionie oraz sposobu ich rekonstrukcji, za-chowania się w lesie, dbania o otaczającą nas przyrodę.
  • Nadleśnictwem Śnieżka w Kowarach -edukatorzy prowadzą zajęcia edukacyjne poświęcone przyrodzie,
  • Fundacją „ Barwy dzieciństwa” – wspólne organizowanie konkursu plastycznego dla przedszkoli z naszej Gminy oraz przedszkoli Jeleniogórskich – Piękno przyrody naszego regionu”
  • Agroturystyką pod Śnieżką - wspólne organizowanie konkursu plastycznego dla przedszkoli z naszej Gminy oraz przedszkoli Jeleniogórskich – Piękno przyrody naszego regionu” oraz zajęcia edukacyjne na temat zdro-wej żywności i zdrowego stylu życia.
  • Kynoterapeutą - Program „ The Blue Dog” - szkolenia dzieci i rodziców w ramach programu dogoterapi. i ky-noterapii . – jak uniknąć pogryzienia przez psa?
  • Schroniskiem dla zwierząt małych z Jeleniej Góry – zbiórka karmy dla zwierząt
  • Filharmonią Jeleniogórską- cykliczne koncerty dla najmłodszych organizowane w gmachu filharmonii oraz w przedszkolu
  • Teatrem im. Cypriana Kamila Norwida w Jeleniej Górze – spektakle teatralne , poznanie kulis teatru , zawody związane z teatrem, praca aktora , warsztaty teatralne prowadzone w przedszkolu dla dzieci przez aktora Jacka Grondowego,
  • Zdrojowym Teatrem Animacji w Jeleniej Górze – Cieplicach- spektakle teatralne , kulisy teatru , praca aktora, rodzaje lalek teatralnych, tajniki animacji lalką teatralną,
  • Osiedlowym Domem Kultury w Jeleniej Górze – udział dzieci w Jeleniogórskim Forum Teatrów Dziecięcych – udział w uroczystym otwarciu Jeleniogórskich teatrów dziecięcych, występy dzieci z naszego przedszkola Te-atr Barwy Dzieciństwa w spektaklu „ Świat pełen kolorów”, udział w warsztatach teatralnych przez trzy dni, udział nauczycieli w warsztatach „Teatralna komunikacja z dzieckiem”, „ Edukacja i terapia przez sztukę, techniki teatralne” ,
  • Biurem Wystaw Artystycznych BWA w Jeleniej Górze oglądanie wystaw, udział w warsztatach plastycznych, spotkaniach z artystami,
  • Jeleniogórskim Centrum Informacji i Edukacji Regionalnej „ Książnica Karkonoska” prowadzenie zajęć po-kazowych z dziećmi z naszego przedszkola dla nauczycieli przedszkoli jeleniogórskich „ Tablica interaktywna w pracy nauczyciela przedszkola”, udział nauczycieli w warsztatach, udział dzieci w warsztatach ,
  • Jeleniogórskimi Przedszkolami – udział w przeglądach teatrzyków przedszkolnych , wspólnych zajęciach oraz zabawach tropiących, prezentowanie talentów dzieci.

Działania odpowiadające zidentyfikowanym oczekiwaniom rodziców :

  • udział w zebraniach ogólnych i grupowych ,
  • udział w zajęciach otwartych,
  • udział w rozmowach indywidualnych,
  • pomoc w ujednoliceniu oddziaływań wychowawczych i dydaktycznych,
  • pomoc w organizowaniu ciekawych zajęć dla dzieci,
  • pomoc w doposażeniu przedszkola w zabawki i pomoce dydaktyczne ,
  • pomoc w drobnych remontach,
  • pomoc w organizowaniu ciekawych pokazów i zajęć dla dzieci,
  • pomoc rodziców w organizowaniu uroczystości przedszkolnych i gminnych,
  • pomoc rodziców w organizowaniu festynów przedszkolnych i gminnych,
  • pomoc rodziców w pozyskiwaniu sponsoringu na rzecz przedszkola,
  • udział Rady Rodziców w ustalaniu kierunków pracy przedszkola ,
  • opiniowanie Rady Rodziców w sprawie dokumentacji przedszkola ( statut , koncepcja pracy przedszkola, wybór programów …),
  • wnioskowanie w sprawach dotyczących pracy przedszkola.